Over de geschiedenis van de school is helaas weinig bekend. Doordat het archief in een ondergelopen kelder lag opgeborgen. Ondanks dat geprobeerd is om alles te laten drogen, is later toch een groot deel beschimmeld geraakt en weggegooid.

Van 1932-1955 was meester Schreuders bovenmeester op de Veldhuizerschool en was ook juf Modderkolk hier werkzaam. Zij heeft maar liefst 37 jaar lesgegeven op de Veldhuizerschool. In de oorlogsjaren werd de Paasbergschool gevorderd door de Duitsers en zaten de leerlingen van de Paasbergschool ook in de Veldhuizerschool. In 1944 werd ook de Veldhuizerschool gevorderd door de Duitsers na de landing van de geallieerden op de Ginkelse Heide. De leerlingen kregen destijds op andere plekken les, bijvoorbeeld in kerkgebouwen.

In de jaren na de oorlog zijn er veel leerkrachten gekomen en gegaan en is de school gegroeid naar zo’n 280 leerlingen. In 2011 heeft de Veldhuizerschool een nieuw gebouw betrokken. De kenmerkende eik stond eerst voor de school, maar heeft nu een prominente plek achter de school.