Sinterklaas 2022

Maandag 5 december was het groot feest op onze school. Sinterklaas zou ons weer verblijden met een bezoek aan alle klassen. Dit jaar stond in het teken van Pietje Plons. Pietje Plons had al jarenlang last van watervrees en durfde eigenlijk nog geen druppel water aan te raken. Als school hebben wij hem hierbij geholpen.

Allereerst versierde we onze school als een echte zwemschool. Dit moest Pietje Plons wel uitnodigen om eens binnen te komen kijken. Hij oefende in een bak met water, vervolgens in een peuterbadje en als laatst in een waar zwembad. Hier durfde hij zelfs in te springen vanaf de duikplank op het balkon. Pietje Plons durfde het nu zelfs aan om met Sinterklaas en een andere piet te oefenen op de Kraatsvijver. In een roeibootje gingen ze het water op. Dit ging niet helemaal goed, want zoals wij konden zien op livebeelden viel Pietje Plons in het water. Hij zwom helemaal zelf naar de kant en liep met natte kleding richting onze school. Daar ontving hij van meester Bastiaan zijn allereerste zwemdiploma. Wat was Pietje Plons trots!

Vervolgens brak het feest pas echt aan. Sinterklaas bezocht ’s ochtends alle kleuterklassen, terwijl er in de midden- en bovenbouw surprises werden uitgepakt. ’s Middags ontvingen de overige groepen Sinterklaas. Er werd gedanst, gezongen, met waterpistolen geschoten, pepernoten door het lokaal gegooid en uiteraard werd er ook hartelijk gelachen.

Om half 3 namen wij afscheid van Sinterklaas en wensten we hem een voorspoedige reis naar Spanje toe in zijn gloednieuwe boot. Tot volgend jaar Sinterklaas!